SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Saturday, November 29, 2008

Berita Buat Kawan....


Berita Kepada Kawan (Ebiet G Ade)


Perjalanan ini
Trasa sangat menyedihkan
Sayang engkau tak duduk
Disampingku kawan
Banyak cerita
Yang mestinya kau saksikan
Di tanah kering bebatuan
Tubuhku terguncang
Dihempas batu jalanan
Hati tergetar menatap
kering rerumputan
Perjalanan ini pun
Seperti jadi saksi
Gembala kecil
Menangis sedih ...
Reff#
Kawan coba dengar apa jawabnya
Ketika di kutanya mengapa
Bapak ibunya tlah lama mati
Ditelan bencana tanah ini
Sesampainya di laut
Kukabarkan semuanya
Kepada karang kepada ombak
Kepada matahari
Tetapi semua diam
Tetapi semua bisu
Tinggal aku sendiri
Terpaku menatap langit
Barangkali di sana
ada jawabnya
Mengapa di tanahku terjadi bencana
Mungkin Tuhan mulai bosan
Melihat tingkah kita
Yang selalu salah dan bangga
dengan dosa-dosa
Atau alam mulai enggan
Bersahabat dengan kita
Coba kita bertanya pada
Rumput yang bergoyang

sila rujuk : http://www.tembang.com

Lama sudah rasanya aku tak meletak sebarang entry dalam blog aku ni.. sehingga buatkan sahabat aku Fara keluar dari senarai follower aku... tak apa la... aku tak memaksa sesiapa pun untuk buat apa yang mereka rasa tidak perlu...



kebelakangan ini adalah masa-masa dalam hidup aku yang memerlukan aku bergerak merata-rata di bumi bertuah ini... utara.. selatan... timur.. dan paling pasti barat... sibuk hinggakan hidup ni dihabiskan di atas jalan raya... ahahahaha...


Aku ke Bachok, Kelantan dan menghabiskan berjam-jam hanya untuk perjalanan...
Aku ke Rembau, Negeri Sembilan dan sempat singgah untuk berjumpa Aqila, adik aku yang sedang menduduki SPM...
Aku ke Pangkor, Perak untuk bersama-sama Sahabat-sahabat bertukar-tukar fikiran...
Aku ke persidangan meja bulat anjuran Gabungan Graduan Melayu Muda di Hotal Singgahsana PJ yang hasilnya amat mengecewakan aku...
Dan yang terbaru ke Sepang, Selangor yang aku temui siapa aku....



Pada Sahabat-sahabat & kawan-kawan... aku susun sepuluh jari memohon maaf sekali lagi andai aku mengecewakan anda semua... & aku akan ceritakan apa yang berlaku & apa yang mengganggu hatiku ini agar dapat sahabat-sahabat dan kawan-kawan bincangkan...
Hmm... Melayu...


No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..