SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Monday, December 8, 2008

Pada Hemat Aku Yang Bodoh Ini...

1. Ada yang tanya aku kenapa aku selalu meletak sumber dari internet sebagai rujukan untuk menguatkan hujah aku sedangkan aku sendiri tak yakin tentang kesahihan sumber dari internet..

terima kasih kerana bertanya kerana jika tidak ditanya sudah tentu aku tidak akan menjelaskannya disini..

aku mengambil sumber dari internet hanya mengenai 2 perkara

A. berita : sumber yang aku rasa sahih untuk mengesahkan sesuatu perkara itu berlaku seperti peristiwa dan mereka yang terlibat.

B. terma : supaya sahabat-sahabat dan kawan-kawan lebih jelas tentang maksud sesuatu perkara.



tidak semestinya aku menggunakannya untuk menguatkan hujah aku.. kadang kala aku meragui & mempersoalkan terma yang terdapat dalam laman-laman web tersebut..



aku sekadar menggunakan rujukan internet ini supaya sahabat-sahabat & kawan-kawan mencapai sumber dengan mudah.

risau pula kalau aku menyenaraikan nama-nama buku dan dokumen-dokumen yang tidak dapat di capai oleh sahabat-sahabat dan kawan-kawan.. sudah tentu terbantut pencarian maklumat sahabat-sahabat & kawan-kawan...



2. atira, seorang kawan yang lama sudah aku terputus hubungan tiba-tiba melawat blog aku ini dan memberi komen dalam salah satu entry aku yang bertajuk Mendukung Biawak Hidup... komennya :

atira said...
wah, tapi memang betul pon. these things happen.

bukan nak cakap la, aku sendiri, if given a chance, i would love to work and stay in overseas. i stayed in england before. i didnt want to come back. tapi takde lah sampai rasa 'malu' sebab aku ni dari malaysia.

it also depends, kalau macam yang kau cakap tu, the scholarship money that they got are the rakyat's money. so its not fair for them to do that. unless kalau dah settle hutang tu takpe la.
December 8, 2008 3:05 AM


terima kasih Atira kerana sudi untuk melawat blog & memberi komen..

pada hemat aku yang tidak belajar tinggi ni, apabila seseorang atau sesuatu organisasi itu memberikan bantuan kewangan kepada individu maka mereka bukan setakat memberi pinjaman.. mereka melabur kepada individu untuk membawa balik kepakaran dan kemahiran yang mereka perolehi balik ke negara ini dan mempraktikkannya disini... bukan untuk individu itu gunakan sekadar keuntungan diri..

perlu di ingat bahawa mana-mana kerajaan di dunia ini bukan institusi kewangan yang mahu wang yang di pinjamkan dibayar dengan wang beserta faedahnya.. kerajaan menaja atau memberi pinjaman kepada mana-mana individu supaya individu tersebut memberikan perkhidmatan didalam negara..

jika individu tersebut mahu mementingkan diri sendiri, aku tidak pernah mencela apatah lagi melarang.. tapi bukan dengan wang rakyat.. banyak lagi institusi kewangan yang boleh memberi pinjaman...

tentang sikap... mendapat tajaan kerajaan atau pergi atas kapisiti sendiri, tiada kompromi tentang menghormati negara dan menjadi biasan yang cantik kepada negara kita ini... seperti kata Fara... "if u are ashamed to stand by ur own color, go seek another flags. go go go!!" hmm.. Melayu..

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..