SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Wednesday, January 25, 2012

MahaSiswa vs MahaTakSiswa..


Akhir-akhir ni aku jadi tambah pelik.. Mana si 'HERO' mahasiswa??

Mana 'perjuangan' yang dicanang selama ni??

Awal tahun tempoh hari bukan main semangat nak hantar menorandum sampai tak sempat tunggu siang.. Pukul 2 pagi menjerit-jerit umpama orang gila talak sutuh dibuka pagar UPSI kononnya nak sampaikan memorandum.. Dah tu bila penat, baring lak atas jalan..

Tapi lepas DSAI didapati tak bersalah oleh mahkamah tinggi Kuala Lumput, terus senyap.. Terus kelam apa yang mereka panggil 'perjuangan'... Hahahahahahahahahaha...

Lagi kelakarnya, siap bersikap pilih bulu pula tu.. 4 Pelajar KUIN, sebuah IPT dibawah kerajaan negeri Kedah yang di gantung pengajian kerana berdemonstrasi membantah rancangan meroboh madarasah di kedah tak pula dibela oleh mereka yang kononnya memperjuangkan apa yang mereka panggil "kebebasan akedemik"...

Ada pula pilih-pilih bulu oleh mereka yang kononnya mewakili suara mahasiswa ni ye...

Soalan yang semua ini tanya ialah; dimanakah SSM, GAMID, HAMIS, HANCING & macam-macam nama yang mereka cipta untuk mongkononkan mereka mewakili suara mahasiswa malaysia..

Kepada yang membaca, fikirkanlah apa yang terjadi ini & jadilah manusia yang berakal... Kerana hari ini kita tak boleh lagi terus percaya kepada mereka yang menggelar diri mereka sebagai mahasiswa.. Takut-takut sekadar menjual nama saha..

Hmm... Melayu...

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..