SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Wednesday, February 1, 2012

Melayu Itu B.O.D.O.H

Hari ini adalah hari Wilayah Persekutuan yang menandakan hari cuti bagi Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya.. Agak tenang suasana di Kuala Lumpur hari ni kalau nak dibandingkan dengan hari rabu yang lain.. namun masih lagi penuh dengan kenderaan dan kalau di lihat dari kaca mata seorang rakan dari Alor Setar, itu ladalah keadaan yang sesak padanya..
ahahahahahahahahahaha...




Semalam, Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof berkata, Orang Melayu dikesan paling ramai tidak mendaftar sebagai pengundi walaupun layak berbuat demikian. - klik sini-


aku lihat itu bukti dan tandanya kebodohan orang melayu.. 



  • dok berbaring kat depan pagar UPSI, orang MELAYU..
  • dok menjerit-jerit kat perhimpunan BERSIH, orang MELAYU..
  • dok turunkan bendera PM kt PWTC, orang MELAYU..
  • dok mintak bantuan dan pembelaan dari kerajaan, orang MELAYU..
  • dok banyak terima bantuan dari kerajaan,  orang Melayu..
  • dok mintak kerajaan bantu lepas graduate dari Universiti, orang MELAYU..
  • dok selalu keluar dalam Bersamamu, orang MELAYU..





SEGALA-GALANYA orang MELAYU yang Menjuarai..
daripada MELALAK TAK TENTU HALA hinggalah MEMINTA-MINTA pada kerajaan... 




tapi bila di suruh untuk menunaikan tanggungjawab memilih kerajaan, pelbagai alasan yang diberikan. inilah beberapa alasan yang aku pernah dengar:

  • "kerajaan tak pernah bagi pape kat aku, asyik-asyik orang keje kerajaan je".. dia tak nampak ke kerajaan bagi cukup banyak subsidi, dari gula sampai la ke tambang bas di bantu..
  • "buat apa nak pegi mengundi, siapa pun memerintah sama je".. dia tak fikir ke oleh sebab kerajaan yang ada hari ni, dia dapat kehidupan yang baik, agama Islam dipertahankan dan orang melayu dibantu..kalau orang yang dipilih tu tak mempertahankan Islam, mengetepikan kepentingan Melayu & salah urustadbir negara dapat ke dia rasa apa yang dia rasa sekarang?
  • "malas la aku mengundi, yang untungnye orang UMNO je".. kalau dia pergi mengundi, yang untung orang UMNO, kalau dia tak mengundi yang ruginya orang Melayu dan orang Islam..
  • "aku tak suka sipolan ni, dia bukan geng aku".. tu la yang keluar dari mulut orang yang meletakkan kepentingan diri dari kepentingan ummah..
  • "korupsi, kronisme, rasuah, tak telus".. dengar la kata orang.. patutlah hidup kau tak berjaya..
banyak lagilah yang boleh di tambah dalam senarai ni.. aku pun malas nak cakap banyak tentang alasan-alasan ini.. tapi ini amaran aku..
 "KALAU SATU HARI NANTI GENERASI AKAN DATANG TAK DAPAT MENIKMATI APA YANG KITA NIKMATI HARI INI, ISLAM TAK DAPAT DIPERTAHANKAN SEBAGAIMANA KITA PERTAHANKAN HARI INI, MELAYU TIDAK TERBELA SEBAGAIMANA MEREKA DIBELA HARI INI, AKAN DITUNTUT KEPADA KITA SEMUA AKHIRAT OLEH MEREKA YANG MENGUSAHAKAN DAN MEMPERTAHANKANNYA"
Teruslah melayu itu hidup dalam KEBODOHAN.. hmm.. melayu...

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..