SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Wednesday, October 3, 2012

Bajet DSAI tak popular dikalangan Blogger Pro-Pembangkang..


Dalam aku menghabiskan masa cuti yang jarang kunjung tiba ni, aku membaca blog-blog tulisan blogger pro-BN dan juga Pro-Pembangkang..

kebanyakannya bercakap mengenai Pembentangan Belanjawan 2013 oleh Perdana Menteri kita jumaat lalu..
Ada yang menyokong, ada yang memperlekehkan.. dan masih lagi ada yang ku lihat menjadi pemain radiogram yang mengulangi isu-isu lapuk seperti hutang negara semakin meningkat dan negara akan bankrup dan sebagainya..


Tapi selepas aku ulang dan ulang membelek blog dan facebook, aku sedari yang tak banyak blog dan facebook yang bercerita tentang "Belanjawan Alternatif" yang di canang oleh Pakatan Pembangkang..
Malah aku lihat di Facebook, bila di minta mengulas dan memperhalusi pembentangan "Ba-JET Ajaib" itu, Fake Account ciptaan CyberTrooper Pembangkang akan melompat ke isu lain untuk mengelak berhadapan dengan permasalahan ini..


Mereka lebih selesa mempertikaikan dan mengulang laungan-laungan lama dan basi dari mempromosikan "Ba-JET" Insan Suci yang kononnya dimimpi oleh Pimpinan dan Ulama Dari Ikhwanul Muslimin untuk menjadi Pemimpin Malaysia..


SOALAN AKU: Kenapakah Ini Berlaku?

tidak cukup mantapkah "Ba-Jet" Penasihat Ekonomi RM1Selangor itu? 

Tidak cukup REALISTIKkah "Ba-Jet" Ketua Umum PKR yang ironinya Bukan Ahli PKR itu?

atau Juak-juak pembangkang sendiri tidak yakin dengan "Ba-Jet" yang menjanjikan bintang dan bulan itu? 

Diakhir pencarian itu aku tersenyum sendiri.. mungkin pada mereka, fantasi dan janji-janji sahaja tak mampu untuk mempengaruhi rakyat hari ini.. jadi mungkin pada mereka, memperbodohkan rakyat memerlukan cemuhan dan pemutaran yang jitu..

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..