SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Thursday, October 14, 2010

Benarkah Pelajar IPT Di Malaysia Paling Malas?

Mengikut Kajian, Kurang daripada 4% pelajar di Malaysia yang menjana pendapatan sendiri untuk menampung KOS pengajian dan Sara Diri sepanjang pengajian dan juga BERSEDIA UNTUK MENGHADAPI SAINGAN KERJA APABILA TAMAT PENGAJIAN...

BAGAIMANA DENGAN ANDA...???

Sedangkan di Eropah, Amerika, Jepun dan Korea. Lebih 65% pelajar menjana pendapatan sendiri..!!!!


2 comments:

  1. ada..tapi tak semua begitu kebanyakkannya semua sudah menghadapi realiti sebenar dialam pekerjaan sebenarnya. Pihak universiti dan pelajar sendiri memainkan peranan yang paling penting dalam menyediakan modal insan yang mampu bersaing dalam arus pembangunan masakini.

    ReplyDelete
  2. benarkan mcm tu? kenapa majoriti pelajar IPT di Malaysia memilih untuk makan gaji selepas GRAD walaupun mereka tahu yang peluang pekerjaan semakin kecil skopnya.. kurang 4% yang menjana pendapatan sendiri semasa di universiti..

    belajar guna PTPTN, bila GRAD tak dapat kerja mula la marah kerajaan kerana mintak balik duit yang dipinjamkan.. sedangkan hakikatnya ramai yang tau kehidupan bekerja tak menjanjikan apa2..

    ReplyDelete

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..