SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Thursday, February 16, 2012

Jangan Kena Tipu Lagi...



banyak betul isu yang aku dengar sekarang... tak habis-habis isu itu dan ini di bangkitkan.. senyap sudah isu AUKU bila MB Kedah menidakkan buku jingga yang dijulang2 mereka selama ini... biasa lah tu.. bila isu memakan diri maka senyaplah "perjuangan" chipsmore mereka tu.. 


memang banyak isu akan timbul tetapi sebagai pemerhati dan penentu masa depan negara, kita mesti pandai membezakan dan menilai dengan baik supaya tidak diperbodohkan oleh pemutar belit yang cukup banyak... 
















Tips 1- Isu Popular


isu popular adalah isu yang sengaja di wujudkan atau ditimbulkan semula semata-mata untuk memastikan seseorang atau istitusi itu tidak tenggelam atau dianggap sudah tidak relevan..


isu yang sentiasa dimainkan ialah isu Hudud & Negara Islam..


isu Negara Islam & Hudud kita lihat hilang apabila pilihanraya 2004 selepas Amanat Hadi 2003 pada 18 Januari 2003 dalam “Amanat Perdana Pemangku Presiden YAB Tuan Guru Dato’ Haji Abdul Hadi Awang” bertajuk “Pilihanraya ke 11: Formula Kemenangan”.
Justru kerana isu Negara Islam dan perlaksanaan hudud dan syari’at menjadi punca perpecahan Barisan Alternatif dahulu, maka PAS perlu membuat satu pengorbanan dan ijtihad besar untuk tidak memasukkan persoalan Negara Islam dan perlaksanaan hudud diperingkat Persekutuan. Peruntukkan mengenai Islam adalah mencukupi sekadar apa yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan saperti yang diamalkan diperingkat Persekutuan!
Seandai menang dalam pilihanraya akan datang, Barisan pembangkang akan menubuhkan sebuah kerajaan demokratik dan adil diperingkat Persekutuan, yang mendokongi Perlembagaan Persekutuan sedia ada!”.-klik-

secara peliknya timbul lagi apabila Ketua Pemuda UMNO Malaysia di cabar untuk berdebat ketika Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu 2008 yang kita tahu majoritinya adalah pengundi Islam. -klik-

Karpal Singh juga sering menggunakan isu Negara Islam & Hudud dalam menghidupkan kembali populariti DAP supaya tidak hilang sokongan pengundi bukan melayu..


Tips 2 - Isu Damage Control

isu ini akan timbul apabila dilihat sesuatu isu telah  mengurangkan sokongan terhadap mereka.. sebagai contoh yang terbaru, Musyidul Am PAS meminta DS Anwar Ibrahim supaya menarik balik kenyataan menyokong keselamatan negara Israel -klik-

ini dilihat kerana pelbagai usaha juak-juak mereka menghalalkan kenyataan DS Anwar itu tidak mampu untuk menarik kembali sokongan rakyat kepada pakatan mereka.. maka, setelah beberapa lama juak-juak mereka menyokong maka senyaplah dan Musyidul Am pula melakukan damage control.

tips 3 - Isu Cover Isu

isu ini sering digunakan untuk mengalihkan perhatian rakyat tentang isu yang mereka hadapi..
terkini adalah mengenai isu pasir yang menghantui kerajaan negeri selangor.. maka di timbulkan isu tanah Rezab Melayu yang menyusut.. 
umum juga tahu mengenai isu penjualan arak di kawasan majoriti melayu di Selangor ketika Dato Hassan Ali menjadi exco agama selangor yang ditentang oleh seorang lagi exco bukan melayu.. ditimbulkan pula isu menghapuskan akta arak & minuman keras sedangkan kita tahu bahawa lesen penjualan adalah dibawah kerajaan negeri
begitu juga kita lihat isu "demonstrasi tidur" dihadapan UPSI dan isu penurunan bendera PM di PWTC yang "kebetulannya" hampir dengan tarikh 9 januari.. 


itu sajalah buat kali ini yang aku nak kongsikan kepada semua.. akan datang akan aku sambung lagi supaya kita tidak terus di perbodohkan oleh siapa-siapa pun.. 

hmm.. Melayu...

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..