SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Thursday, February 2, 2012

KUIN: Mahasiswa Di Perbodohkan Lagi..

Setelah beberapa lama mencari akhirnya akuiberjumpa dengan blog yang bercerita tentang kes mahasiswa KUIN yang digantung pengajiannya. Tapi seperti biasa, muntah darahlah mahasiswa-mahasiswa yang kini goyah dengan "perjuangan" untuk kebebasan akademik yang kononnya mereka perjuangkan itu..

Basahlah kepala budak-budak yang tak tahu apa ni akibat kencingan mereka.. Dan mungkin akan terus bertakbir setelah menelan bulat-bulat kata kata yang mereka sogokkan kepada mereka.. -

Sebagai orang yang lahir dari institusi pengajian tinggi yang didik supaya pemikiran ini tak dikongkong atau sekadar menerima apa saja yang disogokkan, aku ingin sedikit kepastian dalam hal "memperjuangkan kebebasan akademik" ni.. Jadi jika ada yang sudi bagi pandangan silakan..

Dewan Pemuda PAS P.Pinang mengatakan KUIN tidak bawah AUKU tapi dibawah akta IPTS 1996, tapi peraturannya hampir sama dengan AUKU.. Maka sama jugalah intipati keduanya yang menafikan apa yang mereka kata sebagai "kebebasan akademik" itu.. Maka sebagai MB yang partinya menolak AUKU maka sudah tentu beliau yang merupakan pengerusi majlis disiplin boleh memberikan hukuman yang lebih ringan kepada mahasiswa-mahasiswa ini.. Tapi kenapa mereka di kenakan hukuman yang sama dengan Adam Adli yang dihukum oleh jawatankuasa disiplin UPSI?

Kenapa respon GAMIS,SSM, HANGIT, HAMIS berbeza diantara Kes Adam Adli & Kes Pelajar KUIN??

AUKU secara jelasnya adalah asas kepada kewujudan IPTA diMalaysia ini, dari kuasa menteri, pelantikan chanselor, naib chanselor hinggalah kepada peraturannya ditentang semata-mata tidak membenarkan pelajar berpolitik kenapa tidak ditentang juga tindakan MB Kedah yang jelas sekali tidak suka mahasiswa bersuara menentang mereka..


Yang aku nampak disini ialah tindakan memusing cerita agar nampak logik demi menghalalkan tindakan mereka.. Bukan baru kali ini mereka buat, ini berlaku dulu ketika konflik dalaman mereka dalam kes penjualan arak yang di tentang oleh Datuk Hassan Ali kemudian disalahkan kepada akta arak sedangkan lesen jualan arak dikeluarkan oleh PBT dan hasil jualan arak adalah milik kerajaan negeri.. Begitu juga dalam kes Kalimah Allah dan tindakan JAIS memeriksa gereja..




Soalan seterusnya aku lontarkan kepada golongan muda terutama mahasiswa.. Adakah mereka seperti ini ingin kita dokong dan sokong?
Adakah kita sedang memperjuangkan sesuatu yang benar- benar wujud atau sekadar pementasan boneka dan kitalah boneka itu.. Fikir- fikirkan dan selamat beramal..

Hmm.. Melayu..


-klik sini untuk baca blog yang aku katakan tu-

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..