SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Thursday, August 21, 2008

Akibat Kebodohan Melayu

Ibrahim akur arahan
KUALA LUMPUR 20 Ogos - Naib Canselor Universiti Teknologi Mara (UiTM), Prof. Datuk Seri Ibrahim Abu Shah akur dengan arahan Kementerian Pengajian Tinggi untuk mengenakan tindakan disiplin terhadap pelajarnya.
Menurutnya, kementerian berhak berbuat demikian kerana pihak pentadbiran universiti tertakluk kepada Akta Universiti Kolej Universiti 1971 (AUKU) yang menghalang semua pelajar membuat sebarang demonstrasi.
''Saya terima sebarang tindakan yang akan dikenakan (kementerian). Buat sementara waktu ini terlalu awal hendak menentukan apa jenis tindakan (disiplin)," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau ditanya mengenai kenyataan Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Idris Haron bahawa pelajar UiTM yang menyertai demonstrasi membantah cadangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk membuka 10 peratus kouta kepada pelajar bukan bumiputera akan berdepan tindakan disiplin.


BODOH!!!! itu lah perkataan yang aku boleh katakan pada pelajar UiTM... walau apa pun sebabnya, demonstrasi jalanan bukan cara kita... bukan kerana semata-mata menentang kerajaan negeri yang merupakan pembangkang & mereka menyokong kerajaan, mereka KEBAL dari undang-undang negara...

tapi pada hemat aku yang tidak berapa bijak ini, tindakan hanya boleh dikenakan pada pelajar-pelajar yang berarak di luar premis UiTM... kerana mereka yang berhimpun didalam premis UiTM itu mendapat kebenaran dari pihak pentadbiran universiti...

akibat dari dari itu mereka telah meletakan VC mereka dalam keadaan serba salah... di telan mati emak, diluah mati bapa...

so...
lain kali kena lah bertindak seiring dengan gelaran mahasiswa mereka itu... jangan buat sesuatu yang melulu tanpa memikirkan akibatnya... Hmmm... Melayu...

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..