SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Friday, August 15, 2008

Tukang Sorak...

Permatang Pauh ujian pertama orang Melayu
15/08/2008 10:58am
BUKIT MERTAJAM 15 Ogos - Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta pengundi Permatang Pauh menjadikan pilihan raya kecil kawasan itu pada 26 Ogos ini sebagai ujian pertama untuk memberi pengajaran kepada pembangkang yang terang-terang menolak dasar dan kepentingan orang Melayu.
Beliau menarik perhatian bagaimana kebelakangan ini, dasar-dasar perjuangan parti-parti dalam pakatan pembangkang begitu cenderung mempertikaikan malah cuba menghapuskan kepentingan Melayu. - Utusan


aku pn xtau la ape nk jadi pada orang melayu hari ni.. bertingkah sesama sendiri atas kebodohan masing-masing.. kerana benci & obses dengan ideologi sendiri sanggup melihat bumi sendiri bergolak... kerana xsuka fahaman seseorang itu hingga sanggup meletakkan masa depan sebagai pertaruhan... sedih aku... lebih sedih lagi apabila melayu seusia dengan aku lupa sendiri... memandang politik itu sebagai jijik, kotor & tidak patut di sentuh... lupa yg politik itu kuasa.. kuasa yg tinggal utk kita utk menentukan masa depan bangsa & anak-anak kita... lupa yg kesenangan ini bukan selama-lamanya tanpa usaha utuk mempertahankannya...

SELESA.. itu perkataan yg sesuai aku bagi pada bangsa aku.. yg buat aku meluat.. rata-rata aku dengar makcik dan pakcik menyuruh anak2 mereka untuk cari kerja kerajaan, makan gaji.... terjamin... tak sekumit pun yang mencabar anak mereka untuk meceburi bidang-bidang yg mencabar... tetapi sentiasa memberikan idola pada anak -anak mereka orang-orang yg berjaya kerana berani mencabar diri meraka dalam bidang-bidang yang jarang di ceburi... terlalu kontra aku tengok.. atau mereka sendiri tidak faham tentang ape yang mereka buat... hanya mengikut trend... ikut trend tanpa tau ape-ape... TUKANG SORAK.... itu la nama yang sesuai aku bagi pada mereka.. sorak-sorak kampung tergadai... hmmm... Melayu...

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..