SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Saturday, August 30, 2008

Mahathir Yang Melihat...

Mahathir jelas konsep liberal Anwar
KUALA LUMPUR 24 Ogos – Konsep liberal yang dilaungkan oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dan para pemimpin pembangkang yang lain hanyalah untuk menunjuk-nunjuk.
Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, Anwar dan pemimpin pembangkang lain sememangnya tidak pernah berniat untuk mengamalkan prinsip liberal termasuk menolak sikap perkauman dan sebagainya.
“Bagaimanapun, ia merupakan pendekatan politik yang baik untuk memperdaya intelektual yang naif dan para penyokong mereka,’’ kata Dr. Mahathir dalam laman blognya, www.chedet.com.
Jelas beliau, golongan intelek di negara ini hanya membiarkan diri mereka dipimpin secara membabi-buta tanpa menyedari ahli politik pembangkang sebenarnya mentertawakan mereka.
“Sudah tiba masanya bagi mereka yang digelarkan intelektual supaya sedar bahawa mereka sudah diperdayakan oleh Raja Putar Belit, seorang Islam yang alim yang juga teman rapat Paul Wolfowiz, seorang neo-Yahudi yang penipu, pembunuh orang Islam dan sekolah Cina dan penyokong Hindraf,” tambah beliau.
Kata Dr. Mahathir, golongan intelektual yang liberal perlu melihat bahawa pada Pilihan Raya Umum 8 Mac lalu, apa yang berlaku bukanlah kemenangan pembangkang tetapi rakyat menolak Barisan Nasional (BN).
Bagaimanapun, golongan intelektual yang liberal itu begitu percaya bahawa mereka sudah meyakinkan pembangkang dan pengundi tentang dasar liberal yang diimpikan di negara ini.
“Jadi apabila ada anggota parti pembangkang yang menyatakan bantahan untuk membincangkan isu-isu sensitif, perkara itu dilihat sebagai mengkhianati pakatan pembangkang,’’ katanya.
Jelas Dr. Mahathir, golongan intelektual di negara ini tidak akan mengakui bahawa mereka telah melakukan kesilapan yang besar.
“Anjurkanlah forum untuk membincangkan apa yang mereka suka. Mereka sedang membina ruang di antara masyarakat dan kembali kepada era perkauman.
“Mereka sebenarnya sedang membantu untuk mewujudkan sebuah rejim yang tidak cekap dan penuh dengan rasuah. Mereka sebenarnya membantu memusnahkan negara,’’ katanya.

Dipetik Dari : http://www.utusan.com.my/ 25/08/2008


Bukan aku tak nak komen tentang sesuatu isu atau sekadar menempelkan hasil tulisan orang lain untuk diri aku... tapi, aku bagi kawan-kawan dan sahabat-sahabat lihat dari sudut orang yang mengalaminya dan orang yang lebih berpengetahuan...

nanti aku akan bagi komen dan hasil pemerhatian aku & pastinya komen sahabat-sahabat dan kawan-kawan, aku amat alu-alukan... Melayu...

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..