SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Tuesday, August 26, 2008

Rezeki Hari Ini... Bekalan Masa Depan



Ini adalah makanan yang aku makan hari ini... nasi putih+kicap+telur goreng+kari ikan kembong.. makanan hari aku kt rumah... aku bukan orang kaya.. lahir dalam keluarga yang biasa-biasa... manusia yang tidak pernah merasa kemewahan tapi cukup pakai dan makan...


masa aku makan, nenek aku yang berusia 88tahun sedang menjahit... aku macam biasa tak lupa untuk mengucapkan terima kasih kerana memasakkan hidangan untuk aku... DAN... macam biasa nenek akan membebel tentang cucu-cucu dan anak-anaknya yang pelbagai kerenah tu.. dalam hatiku terdetik juga kata-kata "dah mula la tu...". hmm.. nenekku...

tiba-tiba aku tersentak dengan kata-kata nenek... dalam bebelannya terpacul kata-kata " kamu makan hari ni sedap-sedap, tapi tak tau la nanti akan datang macam mana..." aku terus memandang juadah aku tu lama-lama... betapa jauhnya pemikiran orang tua yang tidak pernah kenal erti telefon bimbit, sekolah menengah, apa lagi universiti... hanya orang tua yang melalui pelbagai penat jerih hidup selama 88tahun usianya...


aku sambung makan aku sambil menonton tv... tapi dalam kepala ni ada pelbagai persoalan yang bermula dari kata-kata nenek tadi...


apa yang akan jadi pada aku di masa depan?


apa akan jadi pada anak cucu aku bila aku sampai usia nenek nanti? (itu pun kalau aku panjang umur)


apa yang patut aku lakukan bagi memastikan masa depan itu menjanjikan Syurga?





aku harap sangat dan sentiasa berdoa agar segala usaha aku ini akan menghasilkan pulangan yang baik untuk masa depan... InsyaAllah... Melayu...

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..