SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Saturday, September 6, 2008

Alhamdulillah....




Alhamdulillah... hari ini sehari lagi aku berpuasa di bulan Ramadhan Al Mubaraq ini.... Sedikit rezeki yang Allah beri pada kami sekeluarga aku cuba ceriakan ketika berbuka dengan gurauan dan senda... aku juga membantu membasuh & mengemas... sesuatu yang amat jarang aku lakukan... semuanya kerana aku mahukan perubahan yang lebih baik untuk aku dan orang-orang di sekeliling aku...
aku juga bersyukur dengan komen dari sahabat-sahabat yang melawat blog aku ini... komen-komen anda aku terima dengan penuh rasa gembira.. blog aku juga telah tampil dengan font baru.. supaya lebih 'relax' mata memandang...
aku menulis untuk aku dan sahabat-sahabat... agar bercambah minda kita... supaya kita tidak terkongkong dengan pemikiran terdahulu terutamanya pemikiran era 70-an yang aku kira agak keterlaluan kesan dari peristiwa 13 mei 1969... kerana perlu sedar disini, kita adalah generasi pasca 70an yang mengenali Malaysia sebagai sebuah negara yang menganjurkan perpaduan, bukan kebencian... sama sekali bukan perpecahan....
jadi haruslah perubahan itu bermula dari diri... yang penting sekali perubahan dari segi bagaimana melihat sesuatu perkara... bagaimana pengorbanan dilihat bukan dari saja dari atas kertas sahaja.. malah perlu lebih jauh lagi.. iaitu penerimaan dan memahamkan...
aku amat mengalu-alukan pandangan yang berbeza malah mungkin mencabar pandanganku... bukan untuk menbuktikan aku ini benar tetapi untuk bersama-sama membentangkan hujah yang akan membuka satu lagi perspektif baru dalam fikiranku ini...
lama sudah aku tidak turun ke dunia nyata... bersama-sama melayu di luar lingkup hidupku... mereka yang menghuni lorong-lorong.. yang menggadaikan nyawanya di jalanraya... mereka yang tercelaru jantinanya... yang menaiki bas,LRT dan Komuter....
InsyaAllah... aku akan bersama-sama bangsaku... bukan sekadar dalam ruang selesaku dan mengkritik dari jauh... tapi mendapat pemikiran mereka... bantuan sahabat-sahabat dan kawan-kawan amat aku perlukan dan hargai....
Semoga Kita Sentiasa Berada Dalam Limpahan Kemanisan IMAN Hendaknya..... InsyaAllah....
Hmm... Melayu...

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..