SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Friday, September 26, 2008

Salam Aidil Fitri Dan Selamat Berjuang....



Alhamdulillah.... Dalam berbelanja semasa bulan puasa ni aku sempat juga menabung untuk masa depan....

Masa Depan...??

Aku pun tak pasti apa yang akan berlaku pada masa depan... sesiapa yang mengatakan dia tahu mungkin tergolong dalam golongan yang hebat-hebat... maka jelaslah aku bukan tergolong dalam golongan itu...

Tapi... ada sesuatu yang aku amat yakin... aku yakin, apa yang aku lakukan pada hari ini akan mempengaruhi hari-hari yang akan datang... apa yang terjadi hari ini akan menentukan hari esok...

Menyedari perkara itu, aku amat takut apa yang berlaku hari ini pada bangsaku... pada Bulan yang Mulia ini, seakan-akan segelintir yang tidak mengambil iktibar dari apa yang berlaku... masih lagi ingin menangguk di air yang keruh... masih lagi ingin menjadi opurtunis... mengambil kesempatan atas apa yang berlaku untuk kepentingan diri...

tidakah kita sedar yang kita semakin jauh dari matlamat asal? tidakkah kita faham yang kita perlu berubah cara pemikiran sebelum kita tersungkur dan tidak bangun-bangun lagi...

kita perlu perubahan... perubahan dari segi cara kita melihat sesuatu.... dari hati terus ke minda dan dizahirkan melalui perbuatan....

Semoga Ramadhan yang bakal pergi ini memastikan kita terus bersyukur dan tidak alpa... tidak alpa tentang perjuangan yang sebenar... Salam Ramadhan & Salam Aidil Fitri buat Sahabat-sahabat & Kawan-kawan yang sentiasa Dekat di hati.... Hmm... Melayu...

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..