SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Wednesday, May 27, 2009

Ulama Dimata Mereka...

dari harakahdaily.net lagi...

Mufti Perak dicabar letak jawatan, bertanding pilihan raya
Johari Jaafar Wed May 27, 09 7:56:16 am MYT

IPOH, 27 Mei (Hrkh) - Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPNP) melahirkan rasa sedih dan kesal di atas kenyataan Mutfi Negeri Perak, Dato' Seri Dr Harussani Zakaria, di dalam temubual beliau di dalam majalah Milenia Muslim (MM) keluaran Mei 2009 THN 7 Keluaran 82 yang cuba membangkitkan api perkauman di negeri ini.

Dalam temubual tersebut, Dato' Seri Mufti Perak jelas cuba membangkitkan api perkauman di antara kaum di Perak bahkan di Malaysia amnya. Rata-rata kenyataannya bersifat �racist� dan tidak memikirkan perasaan rakan-rakan non-muslim.
(mufti dikatakan RACIST bila memberi kenyataan yang tidak memihak pada mereka.. lupakah mereka siapakah yang mengeluarkan FATWA mengkafirkan sesama muslim kerana bekerjasama dengan bukan islam... bukan memecahbelahkan rakyatkah?)

Demikian dinyatakan oleh Setiausaha Dewan Pemuda PAS Perak, Dr. Rahja Ahmad Al-Hiss dalam kenyataan medianya semalam.

Pemuda PAS Negeri Perak katanya, mempertegaskan bahawa Perlembagaan Malaysia telah jelas menerangkan bahawa Islam adalah agama rasmi dan agama lain bebas untuk diamalkan, begitu juga hak kaum-kaum lain untuk hidup saksama di negara tercinta ini.
(nak bercerita tentang perlembagaan tapi kenyataan pun tak betul... ISLAM ADALAH AGAMA BAGI PERSEKUTUAN... Bukan AGAMA RASMI... rujuk PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN, PERKARA 3(1) ..)

Sehubungan itu Pemuda PAS Perak kesal dengan tindak-tanduk Dato' Seri Mufti yang kelihatan selesa menjadi boneka dan talian hayat Umno Perak sering mengeluarkan kenyataan yang memihak Umno/BN.
(bila tidak memihak pada mereka... ulama' pun boleh di tempelak... hebat.. hebat...)

"Sifat kepura-puraan Dato' Seri Mufti Perak sangat dangkal dan menyedihkan rakyat dan umat Islam Perak dan Malaysia amnya.

"Pemuda PAS Perak mencabar Dato' Seri Mufti Perak untuk meletakkan jawatannya dan secara 'gentlemen ilmu' bertanding di mana-mana kerusi pilihan raya di Perak mewakili Umno/BN jika benar-benar mahu melihat Islam tertegak di Perak.

"Hentikan kenyataan-kenyataan berlapik yang membela Umno/BN," tegasnya. - mks. _

rujuk: http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=20950&Itemid=1

hari ini mereka menempelak seorang ulama... hanya kerana tidak menyebelahi mereka... aku biasa memerhatikan Dato' Seri Dr Harussani Zakaria sepanjang beliau menjadi Mufti Perak...
beliau adalah Mufti pertama yang mengeluarkan pendapat bahawa Sure Heboh! itu haram dan kemudiannya dijadikan fatwa oleh Majlis Fatwa Kebangsaan...

aku lihat beliau adalah seorang yang tegas dalam hal-hal hukum dan biasa juga mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang tidak memihak pada kerajaan...

dan kenyataan-kenyataan beliau selepas peralihan kuasa di Perak adalah berasas...

masalahnya sekarang adalah apabila kenyataan beliau itu tidak memihak kepada pihak-pihak tertentu... maka pihak yang terlibat mengutuk serta melabelkan beliau dengan pelbagai kenyataan...
jadi... keadilan mazhaf mana lah yang di gunakan oleh mereka ini...

ini bukan keadilan tapi sekadar menggunakan nama keadilan demi untuk mengalihkan perhatian rakyat bukan islam selepas pelbagai kenyataan perwakilan muktamar mereka yang dikuatiri akan menakutkan pengundi bukan melayu...

aku bukan hebat sangat dalam politik tapi aku tahu membezakan antara menegakkan agama dengan mempergunakan agama untuk kepentingan diri.... Hmm.. Melayu...

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..