SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Friday, August 31, 2012

#merdeka55 Ini Merdeka versi Pak Samad

Pak Samad seorang sasterawan.. Jiwanya seni.. Kekotoran dan kekalutan bukan sifatnya.. 

Tapi kenapakah Pak Samad sanggup membenarkan Sambutan Kemerdekaan kali ini dicemari dengan tindakan- tindakan yang tidak mencerminkan jiwa rakyat yang merdeka??

Anarki dimana-mana dan dibiarkan tanpa kawalan oleh mereka yang menganjurkan..
Pak Samad seorang sahaja.. Mana mungkin dia mampu melakukan segalanya sendiri.. 


Soalannya siapakah dibelakang Pak Samad?? Kenapa mereka tidak bertanggungjawab dengan memberikan pengisian yang baik kepada mereka yang datang??

Adakah ini erti kemerdekaan pada mereka??


Adakah merdeka versi mereka adalah anarki dan kekalutan?? 


Syukur apa yang aku gusarkan sekali tidak berlaku.. 


Tapi jika berlaku, siapakan mereka akan tundingkan untuk berranggungjawab??
Pak Samadkah akan menjadi kambing hitam??
Atau mereka yang berkorban kepentingan diri untuk negara??


Apa pun.. Aku dah nampak dengan mata dan kepala aku sendiri merdeka versi Pak Samad.. Dan aku tak mahu versi ini..
Published with Blogger-droid v2.0.8

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..