SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Saturday, March 3, 2012

DSAI dan ISRAEL: Kantoi Lagi.. Nik Aziz Terlibat?



PANAS LAGI!!!!!!!!! dalam mengadakan perjumpaan dengan Musyidul Am PAS, DSAI menjelaskan kenyataannya "I support all efforts to protect the security of the state of Israel," dalam temuramah dengan wartawan SHIBANI MAHTANI dalam Wall Street Journal (klik sini)adalah selari dengan pendirian FATAH dan HAMAS dalam isu ini... -klik sini-

tapi baru-baru ini, Buletin Utama menyiarkan kenyataan oleh Dr Mousa Abu Marzook, timbalan Pengerusi Biro Politik HAMAS yang menegaskan mereka tidak akan mengiktiraf negara Israel.. 




ini bukan sesuatu yang baru bagi aku sebab memang DSAI seorang yang suka berdolak dalik dalam isu Israel.. 

sebelum ini pada 4 jun 2010 DSAI pernah memberi ucapan ketika demonstrasi jalanan mengutuk serangan tentera rejim Israel terhadap kapal bantuan ke Gaza yang berbunyi seperti berikut: 

Saudara-saudara adalah pahlawan rakyat," kata anwar.


Katanya, dalam pertemuan dengan wakil kedutaan sebelum ini, beliau menegaskan mengutuk tindakan Israel tanpa tolak ansur.


"Amerika telah berlembut menyebabkan keganasan Israel. Kita minta Amerika mengekang kezaliman dan mendengar suara rakyat," katanya.


Anwar menjelaskan kedutaan Amerika berjanji akan membawa memorandum mereka ke Washington minggu depan.

artikel penuh -klik sini-

kemudian pada 7 jun, Dewan Rakyat secara sebulat suara telah meluluskan usul sekeras-kerasnya serangan tentera zionis itu. -klik sini-

tindakan itu telah mendapat respon yang negatif dari dalam Washington Times oleh Joshua Trevino yang merupakan penulis ucapan Presiden US George W Bush yang meyifatkan DSAI cuba untuk memancing sokongan Yahudi dan Anti Amerika dengan menyatakan bahawa:

"The sad fact is that if Anwar Ibrahim once commanded the respect of Americans as a friend and potential ally, that day is gone. A decade ago, reasoned and informed Western opinion believed him a harbinger of enlightened and tolerant Muslim democracy. Now he is just another Islamic-world peddler of Jew-baiting and anti-Americanism. Both America and the Islamic world, and certainlyMalaysia, deserve better."

terjemahan:

"fakta yg yang menyedihkan ialah jika Anwar Ibrahim satu masa dahulu mendapat penghormatan dari rakyat Amerika sebagai sahabat dan sekutu yang berpotensi, hari itu telah berlalu. Sedekad lepas, orang Barat yang berfikiran logik dan bermaklumat percaya yang beliau seorang yang memperjuangkan demokrasi Islam yang sempurna dan toleran. Kini beliau hanya seorang pejuang dunia Islam yang cuba mengumpan Yahudi dan anti Amerika. Amerika dan dunia Islam dan pastinya Malaysia, sepatut tidak diperlakukan sebegitu"
Artikel Penuh -Klik Sini-

maka apabila ditanya dalam sebuah wawancara di Woodrow Wilson Centre, DSAI menjadi menggelabah dan merapu-rapu dalam memberikan jawapan kepada soalan yang dilontarkan oleh penonton bagi mengelakkan dirinya terperangkap dalam kata-katanya sendiri dan dari kata-katanya kita boleh lihat dia berdolak-dalik dalam isu sokongan beliau terhadap usul mengutuk serangan tentera Zionis keatas kapal Flotila. ini bertentangan dengan apa yang beliau katakan kepada para demonstrator ketika mereka berarak menyampaikan memorandum bantahan sebelum ini.



Kenyataan dalam WSJ aku lihat adalah sebagai satu langkah "damage control" demi membersihkan imej beliau dimata Barat namun kini beliau tersepit pula di negara sendiri dan dikalangan penyokong berani mati beliau sendiri.. 

aku bukan nak suruh sesiapa pun percaya apa yang aku kata tapi sekadar rujukan kronologi yang kita patut tahu dalam isu DSAI dan Israel..

"Gunakan Hak Berfikir sebelum Hak Bersuara"

Hmm.. Melayu...

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..