SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Thursday, May 3, 2012

#BERSIH 3.0 GAGAL SEBAB SIKAP MELAYU!!



dalam aku menonton video-video BERSHIT 3.0, aku terjumpa satu video yang sangat menarik hati.. 


tentang seorang wanita cina memaki hamun wartawan asing yang membuat liputan dari sebalik kawat duri PDRM di Dataran Merdeka..


yang menariknya, wartawan itu menjawab kembali kata-kata wanita cina itu dengan mengatakan,  "saya orang ISLAM, Saya tinggal di sini, Isteri saya orang malaysia, Jangan BIADAP!!"


terkedu wanita cina itu bila dijerkah dengan bahasa melayu.. aku boleh bayangkan betapa malunya dia ketika itu.. mungkin tahap malunya hingga dia sanggup balik ke rumah terus...




alangkah bagusnya jika ada orang ISLAM dikalangan peserta demonstrasi itu yang menegur wanita cina ini supaya tidak biadap kerana wartawan itu telah memperkenalkan dirinya sebagai orang ISLAM juga.. tapi sayangnya kedengaran juga kata-kata kesat dihamburkan kearah wartawan itu oleh penyokong BERSHIT yang rata-ratanya orang ISLAM...


satu yang aku puji kepada si wartawan adalah keberaniannya untuk menjawab dan melawan kebiadapan wanita cina itu..


aku juga mahu Umat MELAYU hari ini bangkit untuk menyatakan protes mereka terhadap golongan-golongan yang menggunakan nama rakyat untuk menjayakan agenda peribadi mereka.. 


aku juga mahu umat MELAYU yang beragama ISLAM bangkit menyatakan protes mereka terhadap golongan-golongan yang menggunakan nama agama untuk mendapat sokongan..


aku amat-amat mahu supaya umat MELAYU bangkit menolak golongan-golongan yang cuba menjadikan mereka boneka... 


tapi itu sekadar aku...


hmm.. melayu..

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..