SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Tuesday, May 29, 2012

Nizar Derhaka Lagi!!! TMJ @HRHJohor2 Murka.. DAULAT TUANKU!!

Tak habis-habis Bekas MB Perak Nizar cuba mendapat perhatian untuk persediaan PRU 13 nanti..


jika sebelum ini beliau memperbodohkan diri dengan mempertikaikan keputusan Sultan Johor yang berjaya membida nombor plat WWW 1 bernilai RM520,000..


beliau menulis bukan satu tapi tiga posting twitter berkaitan dengan perkara ini..


laman twitter YB Nizar
posting yang pertama berbunyi berikut:


Derhaka Nizar Pertama
"rm520k utk no plate www1,Xkan nak letak kat kereta proton atau motor kut? ramai lagi rakyat yg masih kais pagi mkn pagi kais ptg mkn petang!"
posting yang kedua berbunyi berikut:


Derhaka Nizar Kedua
"but if comparing 24million diamond ring by rosmah,then rm520k 4 www1 reg plate is nothing! but how does 1 justify that purchase? MFatwaKeb?"
posting yang ketiga berbunyi berikut:


Derhaka Nizar Ke Tiga
"rm520k bolih dibelanjakan membantu rakyat melayu johor yg masih ramai miskin serta memerlukan bantuan utk kprluan hidup,bina 20 rumah pprt!"


dan terbaru Tengku Mahkota Johor telah mencemar duli dengan mengeluarkan kenyataan keras ini melalui laman twitter baginda @HRHJohor2 

Laman Twitter DYMM TMJ

Twitlonger DYMM TMJ


"JOHOR Royal Family does Not take any Money from the Government. Since the time of Almarhum Sultan Ibrahim. Feel free to ask the MB or any Government officials. The Money allocated to My Father and I every month as a Sultan and Tunku Mahkota is put into Yayasan Iskandar and Yayasan Ibrahim. The purpose of these foundations(Yayasan Iskandar and Yayasan Ibrahim)is for the Rakyat and to assist the Johor State Government. I my self, since the time I was the Raja Muda, Never took 1 cent from the Government till this very Day. Its my Rakyat's Money. So before You Open your mouth. Do your research."


aku merasakan Nizar selepas ini akan berdolak-dalih dalam perkara ini maka aku mencadangkan supaya Nizar Si Penderhaka menggunakan beberapa alasan untuk mengelakkan dirinya daripada ditolak oleh masyarakat..


antara alasan yang boleh beliau gunakan ialah:




" Laman Twitter saya di hack oleh CyberTrooper UMNO" seperti mana yang di buat oleh Khalid "the monkey' Isment.


"saya tak tahu, saya dapat maklumat sahaja" seperti mana kes tuduhan beliau terhadap ATM.


"Kenyataan saya telah disalah petik oleh media yang dikuasai UMNO"


"Semuanya Salah UMNO"


"Saya Sudah Tidak Waras.. Jadi Saya Tak Bersalah"


seperti mana aku nyatakan terlebih awal tadi, aku melihat Nizar sudah terdesak untuk dicalonkan kerana beliau tidak lagi menjadi kuasa besar dalam politik PAS setelah PKR sudah mempunyai orang-orang yang mereka mahu menjadi calon dari PAS maka tindakan untuk menarik perhatian orang-orang bukan melayu terutamanya DAP yang amat anti institusi raja amat perlu untuk Nizar..


kini aku masih lagi menunggu apakah reaksi PAS dan sudah pasti isu ini akan diputar seputar putarnya..








hmm.. melayu..

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..