SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Friday, April 17, 2009

Ifara's little v♥ice

sekali lagi aku ambil petikan dari blog Farah.. ahahahah.. bukan kerana Farah seorang yang comel tapi kerana isinya yang menarik dan aku terpanggil untuk menberi komen....

rujuk: http://farawithlove.blogspot.com/2009/04/ppsmi-3.html

BoTak said...
ahahahah... aku dh penat la pasal isu ni farah...
tp for sporting spirit.. aku response juga...

orang banyak gunakan nama islam, Allah unutk menghalalkanc apa je yang dia nk bt.. kerana dia tau.. masyarakat hari ni takut untuk argue tindakannya tu atas alasan orang tu lagi tau pasah hukum dari kita...

dahi tanda itam... status ulama... pakai serban... simpan janggut... gunakan hadis dan ayat quran dah cukup sebagai lesen...

masyarakat islam hari ni lebih suka menjadi burung kakak tua dari jadi manusia.. mengulang balik apa saja yang dikatakan oleh manusia yang menggunakan agama daripada mengkaji dan membandingkan apa yang di sampaikan...

akhibat takut masuk neraka, berdosa dan nak masuk syurga adalah senjata ampuh untuk menjadi seorang yang sanggup baring di jalan raya...

Islam hari ni lupa tentang perang salib yang berlaku di baitulmuqadis..dimana vatican menggunakan konsep crusade untuk menghalalkan pembunuhan umat islam ketika menawan kota yang menjadi rebutan itu..

muslim lupa yang zaman kegelapan tamadun islam bermula bila umat islam takut untuk mengkaji dan taksub pada mazhab dan hanya mengikut...

umat islam hari ini sudah menjadi seperti kristian dengan hanya membiarkan soal agama di uruskan oleh golongan yang di gelar 'ulama' bukan oleh umat keseluruhannya...

sebab tu cik farah...

ramai yang tak berani mempertikaikan PAS...

if that answer your question...tq....

Friday, April 17, 2009

sebenarnya aku dah lama ingin menjawab soalan farah yang pernah dia tanya pada aku ketika komen entry aku yang terdahulu...

rujuk: http://tomok123.blogspot.com/2008/11/fakta-atau-auta.html#comments

wan fara said...
nice post and facts. =).
tp ble PAS yg buat silap, knapa org leb cam tak npk ek botak?
farah nak cr sbb tu...knapa...?hmmm saya pn tak arif dlm hal2 niii
tp kita bukan *bodoh*take care!
December 3, 2008 5:23 AM

aku harap dapatlah menjawab soalan sahabat seperjuangan aku tu... dan semoga sahabat-sahabat dan kawan-kawan dapat sedikit pengembangan ilmu.... InsyaAllah..

Hmm.. Melayu...

2 comments:

  1. sgt menarik discussion ni..nape PAS wat silap org x nampak sgt? aku sgt tertarik ngan jwpan ko bai, ade logik ape yg ko ckp..tp bg aku,org Islam ari ni sgt beriman babi buta..ape yg ustaz2 ckp main terima je. Bila tanye, ustaz ckp "sape byk tanye, iman x kuat" huhuu mmg bleh mandulkan pemikiran umat Islam..Bg aku, pendapat ulamak2 bleh jd btul dan bleh jd salah, tp pendapat Nabi SAW and Quran, takan bleh salah..So, ape kate Quran dan Hadith dlm hal ni??

    ReplyDelete
  2. sgt menarik discussion ni..nape PAS wat silap org x nampak sgt? aku sgt tertarik ngan jwpan ko bai, ade logik ape yg ko ckp..tp bg aku,org Islam ari ni sgt beriman babi buta..ape yg ustaz2 ckp main terima je. Bila tanye, ustaz ckp "sape byk tanye, iman x kuat" huhuu mmg bleh mandulkan pemikiran umat Islam..Bg aku, pendapat ulamak2 bleh jd btul dan bleh jd salah, tp pendapat Nabi SAW and Quran, takan bleh salah..So, ape kate Quran dan Hadith dlm hal ni??

    ReplyDelete

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..