SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Sunday, June 17, 2012

Analisis Politik Semasa: Kenapa Kaum India Tolak Fuckatan..




dalam hujung minggu aku menonton youtube, aku tertarik dengan satu video yang mungkin kita semua tahu dan pernah menontonnya... 
disini aku ingin berkongsi sedikit pandangan aku mengenai kekecohan yang berlaku...

Umum telah tahu.. semenjak kerajaan negeri Selangor bertukar tangan, banyak rumah-rumah mewah telah dibina.. ini telah menyebabkan penduduk tempatan berasa tidak selesa dengan pembinaan yang berlaku.. 
aduan telah  di sampaikan tetapi masalah masih berlarutan... 

kemudian apabila sampai di MPSJ, mereka membuat bantahan umum dihadapan bangunan MPSJ..

perhimpunan yang bermula aman dan tenang telah menjadi kecoh apabila Ahli Majlis yang terlibat menyinggung wakil penduduk dengan berbahasa tamil...

menurut mereka lagi, mereka rakyat Malaysia yang menggunakan bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan mereka.. mengapa perlu seorang berbangsa cina menggunakan bahasa tamil? malah penggunaan tunggang langgang..

DAP menang dari dulu lagi kita ketahui tidak suka kepada bangsa lain selain cina.. malah dalam DAP pun kalau kita lihat, seseorang yang berbangsa cina tetapi beragama Buddha tidak mendapat tempat dalam kepimpinan parti.. 

hari ini orang India di kawasan DUN Kinrara dan Parlimen Puchong telah tersedar akan permainan politik DAP itu...

Projek-projek mewah naik bagaikan cendawan selepas hujan dan kelihatan tidak terkawal.. aduan penduduk tempatan tidak diendahkan malah di perkecilkan oleh mereka..

tetapi mereka dengan mudah menunding jari kepada Barisan Nasional yang kononnya menghasut penduduk... tapi yang peliknya, jika ada golongan yang menyatakan bantahan kepada kerajaan pusat, mereka kata itu kononnya adalah SUARA RAKYAT...

sungguh mudah jadi Anwar Ibrahim.. sungguh mudah jadi PKR.. Sungguh mudah jadi DAP.. sungguh mudah jadi PAS.. sungguh mudah mengatakan semuanya SALAH UMNO...


hmm.. melayu..

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..