SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

Anda Mungkin Ingin Lebih Tahu:

AKU BERTINDAK... ANDA BILA LAGI????

Aku Membuat Laporan Kepada DBKL Terhadap Tindakan Biadap Mereka Yang Berkhemah di Dataran Merdeka. Mencemarkan nama negara. Mencemarkan nama golongan muda. Mencemarkan nama golongan terpelajar. Mencemarkan nama golongan MAHASISWA..

Wednesday, April 18, 2012

#AmanKampus Mahasiswa Jangan Jadi Macam ini


Sekali lagi secara tiba-tiba muncul kembali mereka yang kononnya menggelar diri mereka Mahasiswa berdemonstrasi di jalanan.. tindakan mereka yang tidak konsisten dan bermusim ini dlihat sangat menjurus kearah kepartian walaupun sentiasa dinafikan hari ini menjadi bahan gelak ketawa masyarakat umum..





Apa tidaknya.. Demonstrasi Ala-Orang Mabuk di Malam Tahun Baru adalah sebelum tarikh 9 januari dimana keputusan kes liwat DSAI.. Selepas DSAI tidak didapati bersalah, Senyap sunyi terus suara mereka..

Bila Pelajar KUIN di gantung 3 semester oleh Majlis Disiplin yang di pengerusikan oleh MB Kedah, gelombang mereka tak sekuat sebelum 9 Januari.. Malah apabila MB Kedah mengatakan sokongan beliau terhadap AUKU  dan Akta Universiti Swasta yang mirip AUKU.. Si Juara Sengal, Adam Adli tidak pula ke SUK Kedah untuk berdemonstrasi.. malah tiada keranda di letakkan dimana-mana..



begitu juga bila 34 orang penduduk Flat PKNS Kampung Kerinchi enggan berpindah, entah kenapa mereka ada disana pula.. alasannya, untuk memberi sokongan kepada keluarga yang tidak mahu berpindah.. namun, dimana mereka ketika keluarga ini berpindah ke rumah baru seminggu selepas itu? bukankah lebih baik sebagai aktivis mahasiswa membantu orang lain... baik lah! untuk berlaku adil pada Adam Sengal.. dia telah ditumbuk sebelum ini, jadi dia tidak mahu menambah kekecohan lagi, maka dia tak menunjukkan mukanya.. tapi dimanakan jentera SMM, PMI UM yang hanya sepelaung jauhnya dari Flat PKNS Kampung Kerinchi ini? adakah kerana Si Puteri Sombong sibuk bermain Futsal dan Badminton ketika itu maka perlu mereka berada disana untuk mengampu puteri papa itu?

sabtu lalu mereka sekali lagi menunjukkan kebodohan mereka dengan berdemonstrasi di hadapan SOGO.. namun kehadiran mereka menjadi bahan gelak negara apabila hanya kurang 300 orang yang hadir.. tak lupa juga yang mereka menjadi bahan cemuhan warga Kuala Lumpur yang samada bekerja dihari Sabtu mahupun mereka yang ingin membeli-belah..  jangan dilupakan juga peniaga yang terjejas jualan mereka akibat kebodohan gerombolan yang menggelar diri mereka Mahasiswa..



hari ini mereka menambah peringkat kebodohan mereka sekali lagi dengan berkhemah di Dataran Merdeka.. bila kali pertama aku mendengar berita ini aku tergelak besar.. kalau nak berkhemah, ada banyak tempat di sekitar lembah Klang yang boleh mereka berkhemah.. 

berikut adalah senarai tempat-tempat menarik di sekitar Lembah Klang..

  • Taman Rimba Templer, Rawang (21KM dari Dataran Merdeka)
  • Bukit Broga, Kajang (41KM dari Dataran Merdeka)
  • Hutan Simpan Hulu Langat (13KM dari Dataran Merdeka)
  • FRIM Kepong (19 KM dari Dataran Merdeka) dan banyak lagi tempat yang sesuai untuk berkhemah dan membuat aktiviti pelik mereka.. 
malah rakan aku, Azmil dari Bayu Elit Services ada menyediakan khidmat sewaan khemah dan peralatan memasak untuk aktiviti luar..
keterangan lanjut hubungi Azmil : 013-3870389

hari ini UMNO melalui SHEB (Sekretariat Hal Ehwal Bandar) menghulurkan makanan kepada mereka yang berkhemah itu.. SHEB sebelum ini sering juga berbuat demikian untuk membantu golongan gelandangan.. 



tindakan mereka ini juga menimbulkan persoalan dikalangan orang-orang kampung seperti aku, 
  • jika mereka berkhemah di Dataran Merdeka, bila masa mereka ke kuliah?
  • apa tindakan Universiti kepada mereka yang tidak hadir ke kelas ini?
  • apakah peranan ibu bapa mereka apa bila mengetahui anak-anak mereka yang sepatutnya ke kelas, tidur di tempat awam dan menerima bantuan makanan seperti pengemis?
  • adakah mereka sebenar-benarnya pelajar universiti seperti yang didakwa?

kasihan aku lihat mereka ini yang dipergunakan dan akhirnya golongan yang akan mendapat kerugian adalah mahasiswa yang ikut serta dalam aktiviti "Ko-KuriKulum" anjuran Adam Sengal dan Rakan-Rakannya.. 


dibawah ini adalah pendapat masyarakat terhadap mereka yang tak sedarkan diri ini..


terima kasih PapaGomo & KLposdotcom
hmm.. melayu..

No comments:

Post a Comment

Komen sahabat-sahabat amatlah aku hargai... tolong pastikan komen anda disertakan nama.. Anda BertanggungJawab Terhadap komen-komen anda sebagaimana seorang manusia dewasa yang matang dan mampu menentukan tindakan anda.. terima kasih..

AKU DI TEMPAT LAIN...

Botak Ensem's Facebook profile
Satu Malaysia Satu Bahtera

TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI AMAN. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI MAKMUR. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN NEGARA INI BUMI BERTUAH.

SETIAP KLIK ANDA ADALAH PENDAPATAN UNTUK BLOG INI..

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...

AKAN KU PEGANG UNTUK KESEJAHTERAAN...
InsyaAllah..